31/10/06

Txoria txori

A vegades passen coses incomprensibles, surrealistes... Ahir a la nit vam anar al Tejo-Bar i ens vam asseure al costat del vell propietari. Va agafar la guitarra i va començar a cantar una cançó, la primera. No m'ho podia creure, una mirada d'emoció als amics amb qui estava i començo a cantar jo també, i tant, el vell i jo cantant ben alt una de les meves cançons preferides, en euskara, ben fort! Txoria txori... una de les més belles cançons que mai he escoltat i que em sé de memòria des de fa temps, esperant poder-la cantar amb algú que també la sàpiga... i això passa a Lisboa, amb un portuguès !

A Lisboa tot està per fer i tot és possible

Txoria txori (Mikel Laboa)

" Hegoak ebaki banizkio
nirea izango zen
ez zuen alde egingo
baina honela
ez zen gehiago txoria izango
Eta nik, txoria nuen maite "

traducció literal al català

L'ocell ocell

Si li hagués tallat les ales
seria meu
no hagués marxat
però, llavors
ja no seria més un ocell
i jo, el que volia* era un ocell

* maite = estimar

2 comentários:

[eva] disse...

Va ser increible...

Anónimo disse...

Ja me'n recordo d'aquesta cançó... a mi me la vas cantar a Berlín, per cap d'any del 2004-2005.
Es molt maca!!!

Ptoons!

Laura