25/10/06

El Serial

Hi ha un fenòmen social aquí Portugal que esdevé el pilar del propi país: les telenovel.les, serials, culebrots o com ho volgueu dir. N'hi ha per donar i per vendre, de qualitat dubtosa, amb els principals ingredients: amors, desamors, traició, infidelitats, diners, assassinats... Jo reconec que m'he enganxat a dues: Cobras&Lagartos (brasilera) i Jura (portuguesa). De fet les 22:15 de cada dia la televisió esdevé el punt de trobada dels habitants de la casa. Mirem com tòtiles el culebrot, riem i comentem les principals jugades, amb comentaris típics de iaies tafaneres. De fet, és de vital importància per a mí veure el serial pel motiu de l'idioma. Serà que quan ja ets capaç d'entendre quasi en la totalitat un capítol (en brasiler) comences a dominar un idioma? (Dic en brasiler perque amb el portuguès de Portugal ja no tinc cap problema per entendre-ho tot a la perfecció). He notat un canvi radical en un mes, de pràcticament no entendre res he passat a pràcticament entendre-ho tot.

6 comentários:

Anónimo disse...

...no disimulis que és per practicar l'idioma...sempre t'han agradat "los culebrones"....

Anónimo disse...

Amb el "Cor de la ciutat" practicaves el català cada dia, jajajaja

"Cobras i lagartos" pinta bé, pero jo li hagués posat "lagartijas y víboras"

Molts petons wapo, m'alegro que t'ho passis tan bé, ja tinc ganes de venir a aquesta ciutat tan present ara a la meva vida i als blogs que llegeixo, i que no he trepitjat mai....

Laura

marc. disse...

parlant de venir... noticia: vindrem, i dic vindrem xq encara no sé ben bé qui, a visitar-vos el finde del 19 al 21 de gener. He trobat un molt bon preu i ja tenia ganes de viatjar. Així que res, suposo que hi seràs i ens mostraràs tot això que estàs descobrint de la ciutat i de tu... el tema allotjament no és problema només volia saber si hi seràs x veure'ns. el vol el comprem demà. jo tb m'alegro de veure't (llegir-te) tan bé! :D

Anónimo disse...

ai josepmarida. saca la abuela que llevas dentro! ;)
mola moltíssim el nom d'aquest culebron! Cobras i lagartos.
que el podrem veure aquests dies? ens poses al dia i segur que ens fem fans. amb el que m'agrada a mi enganxar-me! sobretot a les pelis del cap de setmana a Antena3, quina bona basura. eu mouto facil per tua el portugesao ;)
un petó guapu

Anónimo disse...

ai, coi de cosa, he posat identidad otros, i el meu nom pero veig que no em fa cas... sóc jo! la marina.
quants comentaris que genera això del serial! jajaja

Anónimo disse...

iep! a mi no em foteu amb programitas! como si no tuviera yo bastante mierda en la cabeza para meterme más caña vía intravenosa! entre house, gran hermano y, atención.... SUPERMODELOS (quin programa josepmaridaaaa!! me declaro fan de todas esas niñatas pijas que se creen kate moss) ara només em faltava veure la versió lusa de david peris!!

bueno cabra, ens veiem demà!!

pd: MAYTE GANADORA!!!!