20/09/06

Viure en 2 Portugals diferents

Què diferent és viure en el Portugal de Covilhã que en el Portugal de Lisboa...
És el mateix país però semblen móns diferents. Viure a Covilhã és viure en una petita capital comarcal de l'interior de Portugal on el tarannà és més de poble, més tranquil. Viure a Lisboa és viure en una capital (molt lluny de ser una capital típicament europea), amb el neguit d'una capital i tot el que això comporta...
Deia que Lisboa està lluny de ser una capital típicament europea perque jo no m'esperava veure tanta i tanta pobresa i misèria pels carrers d'una capital europea. Ells mateixos quan es refereixen a la resta d'Europa l'anomenen com Europa, com si estigués a les antípodes i ells no hi forméssin part... Lisboa té una societat molt dividida entre el que és la misèria i el que són les classes benestants. A Barcelona, per exemple aquesta diferència tan radical no existeix. Possiblement sigui la capital més insegura d'Europa...
Malgrat aquests aspectes que fan que la ciuatat no avanci, que estigui estancada o pitjor que els anys passats (això ho reconèixen fins i tot ells) no deixa de ser una ciutat molt particular on m'encanta viure-hi.

1 comentário:

[eva] disse...

mmmm, ja em venen ganes de passejar sola de nit, que m'atraquin, de... :-*