28/06/07

Patrimonis

En un dia he visitat 4 llocs de Portugal:

NAZARÉ

Començant de bon matí a Nazaré, boniquíssima població pesquera, amb una impressionant platja, i una part del poble penjada en un penya-segat.


Però el que més em va impressionar de Nazaré són les seves dones i la seva manera peculiar de vestir. Totes, per sobre dels 60 anys, van amb unes faldilles molt pintoresques, amb brusa de colorins, amb monyo i un mocador al cap. Tot molt de color, excepte les que van de dol, que vesteixen les mateixes robes però totalment negres.
I mentres esperava l'autobús qu em portaria a Alcobaça vaig passar una bona estona al mercat municipal de Nazaré. Molt bonic. I allà vaig simplement observar. Observar la gent com compra, com ven i sobretot escoltar. Escoltar la gent com parla, intentar captar possibles variants d'una llengua. Això tan apassionant ho he après gràcies a la María.


ALCOBAÇA
/ BATALHA

De Nazaré a Alcobaça, on hi ha un monastir que és patrimoni de la humanitat. I a pocs kilòmetres es troba el també monestir patrimoni de la humanitat de Batalha.


SÃO MARTINHO DO PORTO

I per acbar el dia vaig anar a São Martinho do Porto. Des del Google Earth vaig intuir que aquest lloc se semblaria a la meva Donostia. I sorprenentment té moltes coses similars:



Una platja en forma de "Kontxa", creada per una obertura estreta de mar. Un port que se situa a una de les bandes, un passeig al llarg de la platja... SMdP és la Donostia portuguesa !!!!!

Sem comentários: